Podnikový a krizový management

Jeden z problémů podniků tkví v oblasti marketingu, zejména ve stanovení ceny výrobku.

-

Na výrobky, ačkoli jsou si navzájem velmi podobné, mohou být rozčítány velmi různé režie a může tak být velmi nesnadné určit, který výrobek / skupina výrobků je pro firmu nejpřínosnější a který naopak dává zanedbatelný užitek.

   
- Některé výrobky jsou prodávány za ceny, jež jsou dokonce pod úrovní variabilních nákladů. Takové výrobky prakticky představují přímý odtok finančních prostředků z podniku.
 
- Snaha o zvyšování podílu na trhu nevede k proporcionálnímu zvyšování objemu krycích příspěvků. Naopak, může dojít k i tomu, že při dosažení určité hodnoty kumulovaných tržeb se mohou začít kumulované krycí příspěvky při nadále stoupajících tržbách i snižovat. Toto však nelze zjistit, jestliže údaje o výrobcích různé přínosnosti jsou dohromady smíchány v kumulovaných údajích za období, představujících např. tržby.
 
- Velké procento výrobků přináší velmi zanedbatelný krycí příspěvek, takže jejich výroba a prodej nepřispívá k ničemu jinému, než k vylepšení ukazatele tržeb. Jiné skupiny výrobků pravděpodobně dávají mimořádně vysoký krycí příspěvek, což může být z kalkulace úplných nákladů méně patrné.
 
- Velký objem přímého materiálu, který je třeba pro montáž produktů dávajících nepatrný krycí příspěvek, velice zatěžuje platební schopnost společnosti.
 
  a další…..